Nov 2
2007

Časovni roki ubijajo kreativnost?

09:45, published in category: design, user Experience

Nedavno, se je med oblikovalsko srenjo na spletu, razvila zanimiva debata na temo kako časovni roki vplivajo na kreativnost pri oblikovanju projekta. Na prispevek, sicer izvrstne belgijske oblikovalke, Veerle Pieters »Deadlines kill inspiration« (( Veerle je po odzivu Andy-ja svoje mnenje omilila: »Deadlines sometimes affect inspiration«. )) je sledil odgovor Andy-ja Rutledge »The Tao of Deadlines«, ki v celoti zavrača njeno tezo, da lahko časovni roki negativno vplivajo na oblikovalčeve inspiracije in kreativnost.

ČASOVNI ROKI, KOT POSLEDICA SLABE ORGANIZACIJE?

Sleherni poklicni oblikovalec je nenehno soočen s časovnimi roki, ki ga postavljajo v nezavidljiv položaj, še posebej zato, ker oblikovanje zahteva »celotnega« človeka, ki je spočit, sproščen, osredotočen na bistvo ter navdihnjen. Oblikovanje projektov »po tekočem traku« ne prinaša rezultatov.

Vsak projekt zahteva dosledno projektno organizacijo. Razporeditev posameznih nalog (pod)izvajalcem zahteva – med drugim tudi – spoštovanje zastavljenih časovnih okvirov ter prevzemanje odgovornosti za svoje delo.

Oblikovalski proces je kompleksen in velikokrat časovno težko obvladljiv. Sam velikokrat sedim pred belim »navideznim« platnom in nekaj ur ne nastane nič. Hkraten pritisk časovnega roka v takšnih situacijah samo dodatno negativno vpliva na pomanjkanje kreativnosti.

Po drugi strani, oblikovalec kot profesionalec, mora znati živeti in hkrati delati v situacijah, kjer se bori s pritiski njegovih klientov. Časovni rok je zaveza, ki jo je dal klientu, in se je kot profesionalec mora držati. Iz sebe mora iztisniti vse, kar je v njegovi moči.

SVET NI POPOLN…

Projekti lahko gredo narobe. Naročniki »lahko gredo narobe«. Vendar tudi to, oblikovalca ne razbremeni njegove odgovornosti. Odkrit in pravočasen pogovor z naročnikom je tukaj verjetno edina produktivna rešitev. Dolgoletne izkušnje z naročniki dajo oblikovalcu potrebne informacije pri načrtovanju ter mu tako omogočajo, da se morebitnim zapletom v največji možni meri vnaprej izogne. Neizogibna je tudi temeljna analiza preteklih projektov in lastnih delovnih navad ter njihovo upoštevanje. Nepošteno je pričakovati profesionalnega naročnika, sam pa ravnati drugače. Bodite zgled.

ZNATI REČTI »NE«

Moja največja slabost, iz prejšnjih let, se mi je že velikokrat negativno obrestovala. Oblikovalec, ki želi tržiti sebe in svoje projekte v najboljši luči, mora znati zavrniti projekte, za katere se bodisi ne čuti sposobnega bodisi nima dovolj časa za popolno predanost projektu. Kvaliteta pred kvantiteto. Oblikujte samo kolikor zmorete in tisto, kar vas veseli ter navdušuje.

Kako se vi spopadate s časovnimi pritiski? Delate takrat še celo boljše?

Comments

Jan, 2. November 2007, ob 11:49:

časovni roki me “ubijajo”. najbolj sovražim, ko ga moram malo podaljšati, ampak kvaliteta prvo …

Peter, 2. November 2007, ob 14:09:

Deadline-i te lahko zelo zivcirajo. Sploh, ce ti postavijo premalo casa ze v zacetku. Ampak vcasih se ti zalomi tudi pri ideji nasploh. Lahko gledas 3dni v zrak pa ti ne bo uspelo nic se spomniti, pa se nato morda spomnis ravno 2uri pred rokom.

Vcasih pa pac moras se zadovoljiti s povprecnim delom, ce ti ne uspe naresti remek dela. Ampak tudi izumljanje tople vode ni vedno potrebno, mnogo ljudi je zadovoljnih ze z normalnim oblikovanjem, ki je mnogokrat nadpovprecen ze v osnovi.

Je pa deadline in to vcasih povezan tudi s narocniki, ki se spomnijo nenormalnih zadev ali pa se premislijo zadnji trenutek in ti unicijo se tisto malo kreativnosti, ki si jim jo naredil in si na koncu le delavec.

Ne vem, men je vedno zanimivo, da na koncu ponavadi naredim v roku, ker s tem ostanes zanesljiv. Vedno pa lahko se popravis zadevo naknadno in jo uporabis v drugem projektu, tako da ce se spomnis boljse stvari jo ne zavrzi ampak zapisi, zapomni in uporabi se enkrat.

Respond now!